måndag 5 maj 2008

Broccoligratäng


Dagens middag gjorde jag i ordning i går kväll. Ikväll ska jag nämligen på träning klockan sju och mellan jobbet och träningen hade jag tänkt att hinna hälsa på min stackars älskling på sjukhuset. Foten är fortfarande för svullen för att operera så han måste ligga där ett tag till. Nåja, jag kände inte för att stå framför spisen och kocka någon längre tid så därför fick det bli broccoligratäng som går snabbt att göra och är supergott, om man tycker om broccoli vill säga, det gör inte Joel, ännu en anledning till att jag passade på att göra det igår.

Så här enkelt gör du gratängen: Koka broccolin mjuk i lättsaltat vatten. Gör en ostsås. Strimla purjolök. Blanda allt sammans i en form och gratinera i ugnen. Servera med kokt potatis och rökt skinka eller kassler!

Idag satte vi igång stegräknartävligen, äntligen!! Nu ska jag sätta i gång med mina morgonpromenader igen och försöka fortsätta med det även efter att tävlingen är slut!

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har Joel råkat ut för då?
Ha det bra!

Hanna sa...

Han har gjort illa foten... Först trodde man att det bara var en stukning, men sån tur hade han inte. =( Nu måste dom skruva fast en bit som är lös.

Anonym sa...

Aj. :( Det låter läskigt att skruva fast en lös bit i foten... Hälsa honom från oss som ligger hemma och hostar (inte alls läskigt utan bara sååå tråkigt).

Hanna sa...

Det ska jag göra, och ni får krya på er!