söndag 10 februari 2008

Rulader

Redan i fredags bestämde jag att vi skulle käka lövbitarna som vi hade i frysen. Frågade Joel vad han tyckte att vi skulle göra och han vill ha rulader med hasselbackspotatis. Så det fick det bli, rulader med en italiensk touch eftersom det vart över mozarella från gårdagens middag så snodde jag med mej den hem och i kylen hade vi en burk med soltorkade tomater. Så här gjorde jag:

Italienska rulader
lövbit
mozarellaost
inlagda soltorkade tomater
salt och peppar

Salta och peppra en skiva lövbit, lägg på en bit ost och en bit tomat, rulla ihop. Stek på medelvärme tills köttet är genomstekt.

Till detta serverades kokt potatis (vi var för lata för att göra hasselbacks) sallad och en sås som jag gjorde genom att vispa stekpannan med lite vatten, hälla i en burk lätt créme fraiche och hackade soltorkade tomater en halv tärning köttbuljong, salt och peppar. Tror dock att det hade blivit godare med milda extra, men nu hade vi inte det hemma.


Snart ska vi fara ner på stan en sväng och kolla på ljusspelet på rådhuset. Just nu pågår SkidskytteVM här i stan och tydligen kör man ett läckert ljusspel på rådhuset på kvällarna. Lägger upp lite bilder på det sedan.

Varför får jag inte välja vilket teckensnitt jag vill ha idag?

//Hanna

1 kommentar:

Anette sa...

Vad gott det såg ut!!