lördag 16 februari 2008

Lax med fetaosttäcke

Det här har jag bloggat om tidigare, men eftersom det är så gott och det var längesedan jag gjorde det så kände jag att jag kunde lägga in det en gång till. Idag vart det alltså lax med fetaosttäcke tillsammans med ungsbakade morötter, rödbetor och rödlök. Supergott!

Fetaost lax
laxfiléer
1 bit fetaost
1 lätt créme fraiche
rödbetor
morötter
rödlök

Skala och dela rödbetor, morötter och rödlök. Lägg i en ungssäker form, ringa över olivolja och på med örtsalt. (tänk på att betorna färgar av sej så låt dom ligga i ett eget hörn) Ställ in i ugnen i 225 grader. Mosa fetaost och blanda med créme fraiche, sedan kryddade jag med den super goda tzatzikikryddan från brattberg. Bred ett lager med fetaoströra över laxfiléerna, när det återstår en kvart tills grönsakerna är klara ställ in fisken också.

I kväll är det en ny omgång av medlodifestivalen... ska kika på bidragen men inte på omröstningen, jag och Joel fick kompriomissa. Sedan blir det film!

//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var den?! Långt tills jag får användning för den, dock. Träningskläderna kommer jag inviga på en gång hade jag tänkt ;)

Den här rätten såg inte så dum ut, förresten!