tisdag 26 februari 2008

Bokrea

I dag började bokrean! Istället för att trängas nere på stan så valde jag att inhandla ett par böcker på internet nu medan jag är på jobbet. Det vart en roman, en deckare och en kokbok! Min inköp:



Flyga Drake av Khaled Hosseini
En gripande roman om vänskap, svek och lojalitet, om banden mellan fäder och söner, där Afghanistans fascinerande och tragiska historia står i bakgrunden
.
Den här boken har fått så mycket bra recensioner att jag bara måste läsa den.






Pasta av Lena Söderström

Att bjuda på pasta och ett glas vin i all enkelhet känns trevligt och opretentiöst. Pasta smaksatt med olivolja, fräscha färska örter, grönsaker, rotfrukter och frukt är både nyttigt och fantastiskt gott! Många av recepten är vegetariska och går utmärkt att kombinera med kött, fågel eller fisk.
Att låta bli att köpa en kokbok vid bokrea är ju helt omöjligt =) Det vart en kokbok om pasta då det är något jag saknar plus att jag har ganska dålig fantasi vad det gäller pastarätter.






I cirkelns mitt av Dan Brown
En NASA-satellit hittar ett häpnadsväckande fynd djupt nere i den arktiska isen. Presidenten skickar underrättelseanalytiker Rachel Sexton för att verifiera att fyndet är autentiskt. Men sanningen visar sig vara ett chockerande bedrägeri
...
Har båda böckerna innan denna och tycker att böckerna är otroligt spännande och svår att lägg i från sej.





Bilderna och beskrivningarna är tagna från adlibris där jag köpte böckerna.

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flyga drake köpte jag i julas! Men jag har faktiskt inte läst den än. Fast den verkar bra och den har ju fått så bra recensioner så jag ska bara ta mig lite tid och börja läsa den.

Anonym sa...

Jag handlade på bokus - poäng på medmera-kortet. Men det kanske man får på adlibris också? Jag hoppas att det ligger böcker i brevlådan när jag kommer hem! :)